Impacto de las TIC en la educación: Retos y Perspectivas
L’article escollit per tal de ressenyar en aquesta entrada és “Impacto de las TIC en la educación: Retos y Perspectivas”. Va ser publicat l’any 2017, escrit per Ronald M. Hernández de la “Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú”.
El principal objectiu d’aquest article és definir i exposar els principals reptes, i mostrar alhora un panorama futur de les TIC i la seva relació a l’àmbit educatiu.
L’accés a les TIC és un requisit important per poder interactuar en una societat tecnològica, és a dir, en la societat actual, la del S.XXI. No obstant, l’accés a les tecnologies no és una facilitat per a tothom, ja que les diferències socioeconòmiques entre els membres de la societat que tenen accés a Internet i els que no, deriva a un concepte conegut com a “bretxa digital”.
Pel que fa al context de l’aula cal destacar que les TIC com a ferramentes tecnològiques han incrementat la presència a l’entorn educatiu, trencant d’aquesta manera les barreres dels mètodes tradicionals a l’aula, i adaptant el procés d’ensenyament/aprenentatge a la nova realitat que ens envolta. Tenint en compte la figura i el paper del docent a l’hora de fer ús de les TIC cal destacar que aquesta gran tasca requereix d’una sèrie de competències i coneixements que el docent ha d'adquirir per poder aprofitar al màxim les ferramentes que té, per tal de fer front a nous reptes educatius, fet que suposa innovar a l’aula.
Amb l’arribada de la COVID-19 els docents es varen trobar davant d’una situació que va exigir un canvi en les metodologies, en l’enfocament educatiu, en els models de docència, etc, i aquest gran canvi tingué lloc de manera repentina, sense ningú haver-se pogut preparar per al gran canvi que sense imaginar-ho mai ningú, s’anava a sofrir. Aquesta situació va ser el clar exemple de superació, adaptació i flexibilitat a un nou entorn, més conegut per a uns que per a altres.
Per tal de concloure aquesta ressenya cal destacar que les TIC com a ferramentes a l’àmbit educatiu es poden arribar a convertir en un gran recurs per a l’aprenentatge de l’alumnat, i poder formar estudiats amb competències.
Hernandez, R.M.. (2017). Impacto de las TIC en la educación: Retos y Perspectivas. Propósitos y Representaciones, 5(1), 325 - 347 http://dx.doi.org/10.20511/pyr2017.v5n1.149
Comentarios
Publicar un comentario